10 نکته برای اثربخش بودن تبلیغات
قابل تشخیص باشد:
از رنگ و فونتی استفاده کنید که همیشه معرف برند شماست و در یک نگاه قابل شناسایی باشد. یعنی لوگو و برند شما برای مردم با یک نگاه و بدون نیاز به خواندن متن قابل تشخیص باشد.
در طراحی بی همتا باشید:
به گونه ای تبلیغ خود را طراحی کنید که شما را از دیگر رقبا متمایز سازد. در این جا استفاده از شعارهای تبلیغاتی بدیع چاره سازست.
جلب نظر با یک عنوان:
با استفاده از یک تیتر درشت در مورد فایده برند شما، به خواننده ذهنیت ببخشید.
از فاصله و جای خالی استفاده کنید:
تبلیغات شلوغ موجب عدم تمرکز بیننده می شود به همین دلیل بین متن و گرافیک فاصله ای قائل شوید.
سلسله مراتب گرافیکی:
همیشه نمایش عکس درک بهتری نسبت به خواندن متن می دهد به همین سبب بهتر است از عکس های متوالی و پیوسته که گویای مطلب می باشند، استفاده نمایید.
توضیح قیمت:
امکان دارد محصول یا خدمات شما بسیار گران باشد، پس حتما توضیح دهید که چه مزایایی نسبت به گرانی اش دارد. اگر محصول ارزان بود بر روی نوشتن واقعیت های محصول تمرکز کنید.
خود را معرفی کنید:
بهتر است همیشه اطلاعات تماس خود را در دسترس قرار دهید.
از رنگ ها بهره گیرید:
تحقیقات نشان داده است که تبلیغات رنگی تا 80% بیشتر از تبلیغات سیاه سفید قابل تشخیص هستند و نیز تا 43% بیشتر خوانده می شوند.
احساس فوریت ایجاد کنید:
به خریدار بگویید که چگونه می تواند خرید خود را انجام دهد و چه بهتر است که همین حالا دست به کار شود.
و نیز فراموش نکنید:
همانطور بنویسید که مردم فکر می کنند.
ترجمه شده از سایت MetroLand Media
وبلاگ شخصی محمدرضا نیکوکلام دانش آموخته رشته کامپیوتر